Modul Zaměstnanci systému WAKINTRA umožňuje sestavit výkaz příjmů z DPP.
Výkaz příjmů DPP – povinnosti zaměstnavatele
Pokud není zaměstnavatel veden v registru zaměstnavatelů ČSSZ je povinen se do registru zaměstnavatelů přihlásit do 31. 7. 2024.
Oznamování o nástupu a skončení zaměstnání DPP
U všech zaměstnanců vykonávajících DPP bude zaměstnavatel do 20. dne v měsíci (počínaje 20. srpnem 2024), provádět oznamování o nástupu a ukončení zaměstnání.
Pozn: Tato úprava se netýká DPČ. Oznámení se provádí bez ohledu na to, zda zaměstnanci jsou/nejsou resp. budou/nebudou účastni NP.
Způsob oznamování nástupu a skončení zaměstnání u DPP
- nejpozději do 20. 8. 2024 přihlásí zaměstnance, kteří nastoupili před 01.07.2024, pokud DPP dále pokračuje i v červenci 2024 – s pomocí použití prvního podáním Výkazu DPP
- u zaměstnanců na DPP již nebude mít zaměstnavatel povinnost zasílat tiskopis „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“, zůstane však možnost použít ONZ pro oznámení nástupu/skončení.
- následně zasílá měsíční výkazy DPP až do skončení zaměstnání posledního zaměstnance.
Tiskopis – Výkaz DPP
- slouží pro oznámení nástupu a skončení zaměstnání u zaměstnanců zaměstnaných na DPP
- slouží pro oznámení výše příjmů za každý kalendářní měsíc zúčtovaný do tohoto měsíce
- uvádí se na něm veškeré příjmy, i ty ze kterých se neodvádí pojistné na sociální zabezpečení
- uvádí se každá DPP samostatně
- uvádí se i nulový příjem
- uvádí se i příjem zúčtovaný po skončení zaměstnání.
Zasílání Výkazu
Tiskopis bude zasílán ČSSZ elektronicky.
Detailní informace získáte kliknutím na tlačítko Práce s VPDPP24.