Podzimní aktualizace 23.1026


Vážení uživatelé,

do podzimní aktualizace s číslem 23.1026 jsme připravili následující změny:

úprava komunikace s novým systém ARES

rozšíření zpracování mezd o evidenci práce na dálku (Home Office)

evidence požadovaného způsobu zasílání vydaných faktur a skladových dokladů (tisk, PDF, ISDOC, EDI) u odběratele

hromadné generování EDI vydaných faktur a skladových dokladů

vyskladnění a fakturace nevyřízených zakázek 

 

ARES – nový formát komunikace

K 31.10.2023 bude ukončena stávající služba ARES pro vyhledávání údajů o ekonomických subjektech a proto jsem připravili do WAK INTRA napojení na novou verzi Aresu.

Práce na dálku (Home Office)

Do systému přibyly nové mzdové složky a parametrické hodnoty mzdových složek pro zahrnutí práce na dálku do výpočtu mezd. 
Náhradu za práci na dálku je možné evidovat a zpracovávat jedním z následujících způsobů:
  • pouze pomocí počtu hodin v případě, kdy využíváte jednotný hodinový paušál náhrady pro většinu nebo všechny zaměstnance využívající HO
  • pomocí počtu hodin a individuální hodinové částky náhrady nákladů zaměstnance v případě, kdy jednotliví zaměstnanci mají odlišně stanovený hodinový paušál náhrady
  • pomocí celkové částky náhrady nákladů zaměstnance v případě, kdy má být zaměstnanci vyplacena celková částka náhrady

Evidence zakázek, stavy, datumy

Modul Zakázka byl obohacen o nové rozlišení rozpracovanosti – stav zakázky včetně data. 
Zakázka může mít celkem čtyři stavy:
  • přijatá – automaticky se nastaví při založení zakázky
  • otevřená – stav se nastaví po vytištění zakázkového listu nebo objednávky
  • uvolněná = zakázka je připravená k vyskladnění a fakturaci
  • ukončená = stav signalizující, že je zakázka již celá vyřešená
Při změně stavu se k němu automaticky doplňují i aktuální datum.
Stav zakázky může uživatel nastavovat i ručně dle svých potřeb. 
Na všechny hodnoty je v modulu Zakázky možné vyhledávat. 
evidence stavů zakázek

Způsob zasílání dokladů faktur a skladu

Na kartu Organizace byla doplněna sekce Způsob zasílání dokladů, která obsahuje skupinu polí pro zadání způsobu zasílání vydaných faktur a skladových dokladů-dodacích listů. 
 
Jednotlivé způsoby jsou:
  • tisk – standardní tisk na papír
  • PDF – generování dokumentu ve formátu PDF
  • ISDOC – tvorba elektronické faktury
  • EDI – výměna dokladů pomocí EDI
Na zadaný způsob zasílání dokladů lze vyhledávat v modulech Vydané faktury Sklad.
 
Do modulu Sklad byl přidán nový seznam Pro tvorbu dokladů, který slouží k hromadnému generování dokladů ve formátu EDI.
 
Obdobně je nyní možné provést hromadný export i v modulu Vydané faktury pomocí seznamu Tvorba csv souboru.
organizace zpusob zasilani dokladu

Vyskladnění / fakturace nevyřízených zakázek

Dialog pro generování dokladu při vyskladnění / fakturaci zakázky byl rozšířen o možnost zahrnout do procesu všechny nevyřízené zakázky daného odběratele. Volba se provede výběrem z kontextové nabídky.

Následně se zobrazí seznam položek ze všech zakázek daného odběratele, které je potřeba vyřídit. 

 Při generování doporučujeme všechny položky zahrnout do jednoho skladového dokladu/faktury.

evidence zakazek hromadna tvorba

Detailní popis aktualizace 23.1026

Evidence zakázek

► Stavy zakázek

(menu Zakázky / formulář Zakázka)

► Vyskladnění / fakturace nevyřízených zakázek jednoho odběratele

(menu Zakázky/ formulář Zakázka / tlačítka Tvorba skl.dokladů a Tvorba vyd.faktur)

Skladová evidence

► Vyhledání dokladů dle způsobu doručování 

(menu Sklad / Seznamy / Podmínky pro vyhledání)

► Nový seznam pro hromadné generování EDI

(menu Sklad / Seznamy / Pro tvorbu souborů)

► Nový seznam dokumentů

(menu Sklad / Seznamy / Seznam dokumentů)

Vydané faktury

► Vyhledání dokladů dle způsobu doručování

(menu Seznamy nebo Zpracování / Podmínky pro vyhledání – část Platební podmínky-Způsob zasílání dokladů)

Organizace

► Evidence způsobu zasílání dokladů

(menu Organizace / formulář Organizace / sekce Platební podmínky – Způsob zasílání dokladů)

► Nový formát komunikace ARES

(menu Organizace / formulář Organizace)

Zaměstnanci

► Legislativní změna – Práce na dálku (Home Office)

 Podrobný popis změn naleznete v dokumentu Práce na dálku v modulu zaměstnanci rok 2023.

Další náměty, jak efektivně pracovat ve WAK INTRA,
naleznete také na webových stránkách v části
Ukázky systému  nebo na video kanálu Youtube.